קידום ממומן - לעסקים שרוצים לראות תצואות מיידיות
SEM - Search Engine Marketing (בתרגום מדוייק - שיווק במנוע חיפוש). בעברית מדוברת קוראים לזה קידום ממומן. היתרון הגדול בשיטה זו, שמרגע יצירת קמפיין ממומן בגוגל (שיכול להתבצע תוך יום אחד), מיד המודעה שלכם מופיעה בעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש. גוגל מקצה מקום מיוחד עבור תוצאות חיפוש ממומנות שמופיעות בראש הדף. התוצאות דומות מאוד לתוצאות החיפוש האורגני התוצאות "הרגילות", ולכן מי שלא שם לב לא מבדיל בין תוצאת חיפוש אורגני לתוצאת חיפוש ממומן. שיטת הקידום הממומן הנפוצה והמוכרת ביותר היא PPC - Pay Per Click, כלומר תשלום עבור כל לחיצה על מודעה שמוצגת בתוצאות החיפוש של גוגל. היתרון הוא שגם אם המודעה שלכם הופיעה אבל אף אחד לא לחץ עליה, אתם לא משלמים! התשלום הוא רק עבור מודעות שלחצו עליהם וגולש עבר לאתר שלכם או לדף נחיתה.
אגב לא רק בגוגל ניתן לעשות קידום ממומן, גם בפייבסוק ניתן לעשות זאת. אבל, הרחבה בנושא זה תמצאו תחת קידום בפייסבוק ורשתות חברתיות
המטרה
מטרת הקידום הממומן הוא להשיג תוצאות מיידיות. בניגוד לקידום האורגני שיכול לקחת הרבה מאוד זמן עד שרואים תוצאות, בקידום הממומן תקבלו חשיפה מיידית. ע"י תקציב פרסום חודשי, אפשר לייצר מודעות שיופיעו בתוצאות החיפוש כשמישהו מחפש את המוצר או השירות שאתם מציעים. היתרון הגדול הוא שאפילו אם אתם עסק קטן וחדש אתם יכולים להופיע בתוצאות החיפוש לפני תוצאות חיפוש של אתרים גדולים וותיקים!
הדרך
מערכת ניהול הקמפיינים של גוגל אדוורדס (Google AdWords). איך עושים את זה? בוחרים מילות מפתח. כשגולש יחפש בגוגל את מילות המפתח שבחרתם, תוצאות החיפוש יציגו את המודעה שלכם ראשונה. הקידום הממומן בגוגל עובד בשיטת "מכירה פומבית". כל מפרסם בוחר כמה הוא מוכן לשלם עבור קליק על מילת חיפוש שתציג את המודעות שלו. לכן, אם מתחרה שלכם מפרסם בגוגל מוצר או שירות דומה, מחיר הקליק על מודעה יהיה מושפע מכך. לאחר שבוחרים את מילות המפתח, מחליטים על תקציב חודשי עבור הקליקים על המודעות שלכם. ולבסוף כל מה שנשאר זה להחליט איך יראו המודעות שלכם, לאשר אותם, וזהו- אתם באוויר!
ההשקעה
עיקר ההשקעה בקמפיין ממומן הוא... המימון! תודו שלא הופתעתם. קליק על מודעת פרסום יכול לנוע בין חצי שקל, שקל 1 בודד ולעשרות שקלים לביטויים / מילות מפתח יקרות. במרבית המקרים המחיר יהיה שקלים בודדים לקליק, אבל צריך לבחון כל מקרה לגופו. היתרון הגדול הוא שבסוף החודש ניתן בצורה מאוד פשוטה למדוד את רווח ההחזר על ההשקעה (ROI). כל קליק נספר במערכת וכל שקל שיוצא מופיע בדו"ח. ניתן לבדוק בקלות כמה רכישות בוצעו באמצעות הקמפיין ולהחליט איך ניתן לעייל אותו. פשוט, קל ונוח!
האם קידום אתרים ממומן הוא פתרון טוב עבורכם?
קידום ממומן עשוי להתאים לכם אם:
- אתם רוצים לקבל תוצאות מיידיות
- יש לכם תקציב שיווקי חודשי לקידום האתר שלכם בסך 1,000 ש"ח לפחות (עבור קליקים בלבד)
- יש לכם אתר או דף נחיתה, שלחיצה על המודעה הממומנת תפנה אליו
נשמע לכם טוב? צרו איתי קשר