הדרך הטובה ביותר לבצע שיווק און ליין של מסעדה
מסעדה שמתפקדת מבחינת פונקציונאלית היא לאו דווקא נחשבת למסעדה מצליחה. גם כאשר דואגים שהאוכל יהיה טעים, המחירים לא גבוהים והשירות באיכות גבוהה, לא מומלץ להסתמך על שמועה שעוברת מפה לאוזן עבור שיווק המסעדה. התחרות כיום היא מאוד קשה ולכן מומלץ להשקיע את הזמן והמשאבים בשיווק נכון של המסעדה. שיווק און ליין למסעדה היא הדרך הטובה ביותר לקדם את העסק ולהגדיל את הרווחים.
בניית אתר למסעדה
כיום כמעט לכל מסעדה ישנו דף פייסבוק וקיים רישום שלהם באתרי הביקורות השונים. קידום המסעדה עם זאת לא יהיה אפקטיבי ללא בניית אתר שיהיה מעודכן ונגיש עבור לקוחות קיימים ולקוחות חדשים. האתר חייב להיות גם מותאם למכשירים ניידים על מנת לאפשר גישה לכל אחד ומכל מקום. האתר חייב להציג דף ראשי שממתג את המסעדה, תפריט דיגיטלי אשר מכיל את כל המטעמים שיש לכם להציע, גלריה שמציגה את עיצוב המסעדה ואף מספר מנות מיוחדות, ודף אודות המסעדה שיכיל מידע על ההיסטוריה שלה. מומלץ גם להוסיף דף משוב שבו האורחים במסעדה יוכלו לשתף את החוויה החיובית שלהם מהביקור במסעדה. המשוב מאפשר לכם לעשות שיפורים במידת הנדרש והוא גם מהווה כלי שיווקי נהדר עבור לקוחות פוטנציאליים שנכנסים לאתר לבדוק האם כדאי
שיווק און ליין במדיה חברתית ורישום בגוגל
הרשתות החברתיות הפכו להיות כלי שיווקי עבור כל בעל עסק שמעוניין לשווק ולקדם את העסק שלו וכך גם בתחום המסעדות. מאוד מומלץ ליצור דף פייסבוק עבור המסעדה אך חשוב לזכור שיש לעדכן את הדף באופן קבוע אחרת הדירוג של המסעדה עלול לרדת. רישום העסק בגוגל גם הוא יכול לסייע לשיווק הדיגיטלי של המסעדה. קיים שירות של גוגל שמאפשר ללקוחות להתקשר ישירות אל המסעדה (במידה ואתם מספקים בעת הרישום מספרים של אנשי קשר), הלקוחות יכולים לאתר בקלות את המסעדה ואף לקבל הוראות הגעה אליה והשירות גם גורם לכך שהמסעדה תופיע בחיפוש בגוגל עם מפת הגעה (לפני שאר התוצאות בחיפוש). הרשתות החברתיות הפכו להיות כלי שיווקי עבור כל בעל עסק שמעוניין לשווק ולקדם את העסק שלו וכך גם בתחום המסעדות. מאוד מומלץ ליצור דף פייסבוק עבור המסעדה אך חשוב לזכור שיש לעדכן את הדף באופן קבוע אחרת הדירוג של המסעדה עלול לרדת. רישום העסק בגוגל גם הוא יכול לסייע לשיווק הדיגיטלי של המסעדה. קיים שירות של גוגל שמאפשר ללקוחות להתקשר ישירות אל המסעדה (במידה ואתם מספקים בעת הרישום מספרים של אנשי קשר), הלקוחות יכולים לאתר בקלות את המסעדה ואף לקבל הוראות הגעה אליה והשירות גם גורם לכך שהמסעדה תופיע בחיפוש בגוגל עם מפת הגעה (לפני שאר התוצאות בחיפוש). כמובן שתמיד מומלץ לבצע קידום אורגני (בעיקר אם האתר נבנה על גבי פלטפורמה של וורדפרס), קידום אתרי וורדפרס יכול להביא לתוצאות מאוד איכותיות עבור הלקוח. אגב אפשר לבצע קידום אורגני גם על גבי פלטפורמות אחרות, פשוט נכון להיום וורדפרס היא הפלטפורמה הנוחה ביותר עבור קידום מסוג זה.
שיווק המסעדה בדוא"ל – שליחת תפריט דיגיטלי
שיווק בדוא"ל היא עוד שיטה נוספת ומאוד יעילה לקדם את העסק וזאת ניתן לעשות תוך שימוש במאגר ה- CRM של המסעדה. ניתן לשלוח מייל שיכיל דף ראשוני שיציג את המסעדה, יזמין את מקבל המייל לבקר במסעדה ואף לצרף את התפריט הדיגיטלי של המסעדה למייל. השיווק בדוא"ל לא חייב להתמקד רק בשליחת אותו מייל ראשוני או הנחות שמציעים, אפשר גם לשלוח ניוזלטר חודשי וכך לשמור על קשר רציף עם הלקוחות. בניוזלטר תוכלו ליצור מגע אישי עם הלקוחות על ידי הצגת עדכונים שקשורים למסעדה כמו איש צוות חדש שהצטרף, קונדיטור חדש שהגיע על מנת להעשיר את תפריט הקינוחים ואפילו מידע על אירוע גדול שנערך לאחרונה במסעדה.