לימודי קידום אתרים – מה זה? מה לומדים? והאם זה משתלם?
עסקים יכולים להגדיל בצורה הטובה ביותר את התנועה ואת המכירות באתר האינטרנט שלהם על ידי שימוש באסטרטגיות המובילות לקידום אתרים. יש היום לא מעט קורסים אינטנסיביים, שבהם תוכלו ללמוד כיצד לרתום את האינטרנט להצלחה העסקית, כמו: אופטימיזציה של מנועי חיפוש (SEO – Search Engine Optimization), פרסום ותשלום עבור הקלקה (Pay per Click), פיתוח תוכן מקוון או ניצול מלא של המדיה החברתית. לימודי קידום אתרים זהו תחום נוסף שמומלץ לקחת בחשבון אם אתם רוצים למנף את העסק שלכם וליהנות מקידום דיגיטלי שלכם ו/או של לקוחות שלכם.
קורסים המתמקדים ב-SEO, מזמינים אתכם ללמוד כיצד לפתח אסטרטגיות אינטרנטיות לעסק שלכם או של הלקוחות שלכם, ואין צורך בלימודי תואר ראשון כדי לעסוק בתחום הפופולרי של קידום אתרים. באופן אידיאלי, תכנון קידום האתר אמור להיעשות לפני השקת האתר. יחד עם זאת, אם האתר כבר קיים, ולא מצליח להציג ביצועים טובים, קורס ללימוד SEO יכול לספק לכם את המידע הנדרש לקידום מוצלח של האתר הקיים.
מה לומדים בקורס SEO
הנה כמה מהנושאים המרכזיים שנלמדים במסגרת SEO למתחילים:
1. מה זה SEO?
- SEO – אופטימיזציה למנועי חיפוש – תהליך שנועד לשפר את המיקומים בתוצאות החיפוש האורגניות (חינמיות) במנועי החיפוש. ככול שהאתר גבוה יותר ברשימה, כך הוא נראה על ידי אנשים רבים יותר.
- ההיסטוריה של ה-SEO נמצאת אי שם בשנות ה-90 של המאה הקודמת, כאשר מנועי החיפוש הופיעו לראשונה. היום זו אסטרטגיית שיווק חיונית וענף תעשייתי הולך וגדל.
- אם אתם רוצים ללמוד SEO, אתם צריכים להיות מוכנים לעבודה טכנית ואנליטית יצירתית. תחום זה כולל טכניקות רבות עם יעדים שונים, ובכול זאת, הנקודה העיקרית היא זהה – כאשר גולשים עורכים חיפוש באינטרנט, האתר שלכם יופיע בין התוצאות הגבוהות ביותר.
- במילים אחרות, SEO נועד להפעיל את האתר הנכון עבור האנשים הנכונים.
- לא מדובר רק במבנה המושלם של האתר או ברמה הטכנולוגית שלו. האתר צריך להכיל גם תוכן איכותי ומותאם היטב לצרכי קהל היעד. הוא גם צריך להיות איכותי מספיק, כדי שקישורים (לינקים) מאתרים אחרים יובילו אליו.
2. האם SEO הוא נושא קשה ללמידה?
- מנועי חיפוש כמו גוגל, יאהו או AOL, יוצרים סדר המבוסס על אלגוריתמי דירוג שונים. האם אנחנו מסוגלים לזהות אלגוריתמים אלה? כן ולא. למשל, גוגל משתמשת ביותר מ-200 גורמי דירוג, שרבים מהם מוכרים לציבור הרחב, כמו:
- תוכן איכותי
- קישורים המובילים מאתר אחר לאתר שלכם
- או דברים טכניים כמו מהירות האתר
- לעומת זאת גורמי דירוג רבים אחרים נשמרים כסוד. כמובן שאתם לא צריכים להכיר את כל הגורמים לדירוג האתר שלכם או של הלקוח, אבל כדי להבין מה עושה ה-SEO, דמיינו קערת מרק שכוללת שלושה היבטים חשובים:
- קערת המרק, שמייצגת את הדברים הטכנולוגיים מאחורי אתר האינטרנט – ללא קערה מתאימה, המרק יישפך על השולחן.
- המרק, שמייצג את תוכן האתר – זה החלק החשוב ביותר. תוכן רע משמעותו שאין דירוגים, פשוט מאוד.
- התיבול של המרק, שמייצג את הלינקים האיכותיים המגדילים את הסמכות של אתר האינטרנט שלכם. מרכיב זה הוא שהופך את מרק ה-SEO שלכם למושלם.
לימודי קידום אתרים מעט מורכבים, אך לא נכון יהיה להגיד כי הם קשים. הם בוודאי דורשים קניית ידע חדש, תרגול ונסיון – אך המאמץ בהחלט שווה. גולשים משתמשים במנועי החיפוש כאשר הם מחפשים משהו, ואתם רוצים להיות ה׳משהו׳ הזה. לא משנה אם אתם מוכרים שירות או מוצר או כותבים בלוג משלכם – אופטימיזציה למנועי חיפוש היא חובה. האתר שלכם צריך להיות ״מאונדקס״ (כלומר, מוסף לאינדקס) על ידי מנועי החיפוש, אחרת הוא אבוד. טכניקות SEO חכמות יכולות לשפר את הדירוג שלכם בדף התוצאות של מנועי החיפוש. דירוג גבוה יותר פירושו תנועה רבה יותר. אם התנועה גם מעורבת באתר שלכם, היא תביא להמרות. אין ספק שעל מנת שהאתר יצליח, צריך לקדם את האתר. כמה מפעולות הקידום הן אמנם מורכבות יותר, אבל הצלחת קידום של אתר מבוססת על השכל הישר ועל כמה שיטות מומלצות, אותן תלמדו במסגרת הקורס.
לימודי קידום אתרים – כיצד אוכל ללמוד קידום אתרים?
גם השינויים הבסיסיים ביותר באתר, יכולים לתרום להבדל עצום באופן שבו מנועי החיפוש ידרגו את האתר שלכם. במסגרת הלימודים תוכלו ללמוד את כל הנושאים הקריטיים ואת יסודות ה-SEO, ותוך כדי כך להשיג ידע שיאפשר לכם להמשיך וללמוד את רזי ה-SEO בעצמכם. אם אתם תוהים איך לומדים SEO בשנת 2020, התשובה היא די פשוטה: צריך ללמוד ולתרגל שוב ושוב.