ככל שאנו מתקרבים לשנת 2024, על רקע של מלחמה ושוק שעדיין רק נמצא בשלבי התאוששות, חשוב להבין מה ניתן לעשות בתור משווק דיגיטלי בשביל לגייס לקוחות חדשים, לתת להם ערך ולהמשיך להתפרנס ולהתפתח בתור אנשי מקצוע איכותיים שמסוגלים להתחרות.
קודם כל, תדאגו לנוכחות שלכם ברשת
אם אתם רוצים שבעלי עסקים או מנהלי שיווק ישכתנעו שכדאי להם לבחור דווקא בכם בתור ספק שיגרום להם לגייס יותר לקוחות בעצמם ולהגדיל אל ההכנסות של העסק שלכם, כדאי שתוכלו לשמש דוגמא אישית ולהראות שאתם הצלחתם לעשות את זה לפחות בשביל העסק שלכם בהתחלה. אלא אם יש לכם פורטפוליו מלא בלקוחות ענק פופולאריים, זה מינימום הכרחי. ואם אכן יש לכם פורטפוליו כזה, כנראה שזאת תוצאה של פרסום מאסיבי שעשיתם לעסק שלכם ושאתם ממשיכים לעשות טוב. אתר מרתק ומקצועי, פרופילי מדיה חברתית פעילים ופרופיל לינקדאין מושקע הם מינימום הכרחי שקשה להרשים לקוחות פוטנציאליים בלעדי היום. תשקיעו בכל הנ"ל בשביל ליצור רושם טוב.
נטוורקינג ושיתופי פעולה
נטוורקינג נשאר אסטרטגיית מפתח חשובה מאוד לגיוס לקוחות. בין אם מדובר בכנס מקצועי, וובינר של מישהו שמספק שירות משיק לזה שאתם מספקים (לדוגמא, למשווקים בדיגיטל כדאי לבקר בוובינרים של בוני אתרים או מפתחי תוכנות CRM, שבפועל אין איתם שום תחרות, תוך כדי זה שכולם מספקים שירות לאותו הקהל יעד) או קבוצת נטוורקינג של BNI, תמיד יש סיכוי שתמצאו קשרים רלוונטיים או אפילו לקוחות פוטנציאליים שבדיוק מחפשים מישהו שיעזור להם למנף את העסק שלהם. תשמרו על קשר עם כל מי שאתם יכולים לשתף איתו פעולה ואתם תופתעו לגלות כמה עזרה הדדית ושיתופי פעולה זה יוליד לאורך הזמן.
ארגון סדנאות
אחד היתרונות של עבודה בתור משווק בדיגיטל זה הניסיון המגוון שניתן לצבור. כל לקוח הוא עולם ומלואו ועבודה איתו יכולה לחשוף את המשווק לצרכים שונים שלא היה צורך לספק אותם בעבר בשביל לקוחות אחרים, לכלים שלא יצא לעבוד איתם בעבר ולמידע פנימי רב שרק מי שמעורב בנישה כזאת או אחרת מודע אליו. בין אם מדובר בחנות מחשבים שמוכרת החל מציוד סטנדרטי כמו מחשב נייד Lenovo i7 ועד ציוד שרק גיימרים מקצועיים מודעים לקיומו, או בסטארטאפ שמצא פיתרון לבעיה שהמין האנושי לא ידע עד עכשיו איך להתמודד איתה, אתם תמיד תגלו משהו חדש, כלומר תצברו ניסיון שאפשר לשתף בו אחרים. תעבירו את הידע שלכם הלאה אל מי שפחות מנוסה ממכם וזה יגדיל את החשיפה שלכם אל מי שזקוק לאנשי מקצוע מנוסים כמוכם. לתת זאת אחת הדרכים היותר בטוחות לקבל בסופו של דבר, ואפילו לקבל משמעותית יותר ממה שאתם נותנים בעצמכם.
לסיכום
לקראת שנת 2023, השגת לקוחות חדשים יכולה להיראות כמו אתגר גדול עבור מי שנפל קורבן להקפאת פעילות מצד לקוחות בתחום של שיווק דיגיטלי, אבל אין ספק לגבי זה שהשוק כבר התחיל להתעורר וצפוי להאיץ קדימה בתחילת 2024. תנצלו את הידע והקשרים שלכם בשביל להמצי את עצמכם מחדש, אם אתם רוצים שלקוחות פוטנציאליים ישתכנעו בזה שכדאי לתת דווקא לכם לדאוג לפרסום העסק שלהם. למרות המלחמה, הביקושים בשוק ממשיכים להתקיים בעיקר בתחום של קידום אורגני seo ואיתם גם התחרות. יש הרבה על מה להתחרות ומי שבוחר ליישם שיטות של נתינה, יצירת קשרים מועילים וקידום עצמי צפוי לזכות להרבה עסקאות משתלמות בעתיד הקרוב!