פרסום לעסק בחינם – הרווח כולו שלכם
רשת האינטרנט מאפשרת גם לעסקים הקטנים ביותר ליצור פרסום לעסק אפקטיבי ולהגיע למספר רב של אנשים ולקוחות פוטנציאליים. טוב מכך: היא מאפשרת לעשות זאת בצורה ממוקדת ולא יקרה; לעיתים אפילו בחינם. עם זאת, הדברים תלויים לא מעט בנכונות של בעלי העסק להשקיע זמן בלימוד והכרת אמצעי הפרסום השונים ובשימוש בהם. במאמר הבא נבחן פלטפורמות שונות שכל עסק קטן יכול לנצל לפרסום עצמי, וזאת לגמרי בחינם.
רישום עצמי באינדקסים מובילים
ברשת קיימים מספר מדריכי עסקים ישראליים. כדאי מאוד וחשוב להירשם באינדקס עסקים B144 ואינדקסים נוספים דומים. הפלטפורמות הללו מאפשרות לכם לרשום את מלוא הפרטים והמידע על העסק, להעלות תמונות ולקבל המלצות מלקוחות. הרישום העצמי הוא חינמי, אך ניתן גם לרכוש מנוי בתשלום.
פתיחת חשבון GOOGLE MY BUSINESS
מכירים את המלבן בצד תוצאות החיפוש של גוגל, שבו מוצג מידע על אודות העסק שאתם מחפשים? זהו בדיוק זה. מדובר בשרות של גוגל, שמתאים במיוחד (אבל לא רק) למי שיש לו עסק פיסי, כמו חנות או מסעדה למשל. גם פה ניתן להעלות את כל המידע הנחוץ אודות העסק, כגון כתובת, טלפון, שעות פתיחה וכו'.
עליכם לבצע אימות מול גוגל שאכן מדובר בעסק שלכם (לרוב באמצעות גלויה עם קוד שמגיעה בדואר), ואז ניתן לנהל קמפיינים של פרסום לעסק שלכם, לענות לביקורות או שאלות שלקוחות משאירים בדף העסקי שלכם ועוד. התהליך לא מסובך, אבל דורש כמה דקות מזמנכם בהתחלה. לאחר מכן, חשוב מאוד שתנהלו תקשורת טובה מול הלקוחות.כ
אגב פתיחת חשבון ב'גוגל לעסק שלי' תתרום רבות גם לקידום האתר שלכם באופן אורגני, ואת זה יגיד לכם כל יועץ שיווק דיגיטלי מנוסה בתחום. ישנם מספר סיבות לתרומה האורגנית, שהסיבה העיקרית היא – יצירת "קישור (follow) נכנס" מגוגל (בכבודה ובעצמה) לאתר העסק שלכם!
פרסום לעסק באמצעות שימוש ברשתות חברתיות
כבר שנים שפייסבוק, אינסטגרם ורשתות חברתיות אחרות משמשות אותנו בכל יום לא רק כדי לחלוק חוויות, אלא גם – ואולי בעיקר – כדי לקבל המלצות ולהפיץ ידיעות (ולצערנו גם שמועות).
עסקים יכולים וצריכים לנצל את הפלטפורמות הללו לטובתם: מפתיחת דף עסקי בכל רשת רלוונטית לקהל היעד שלהם ועד יצירת קבוצות ייחודיות שיעזור לכם בעניין פרסום לעסק שלכם. חשוב מאוד להיות פעילים ברשתות החברתיות ולא להשאיר בהן דפים 'מתים' או כאלה שאינם מתופעלים.
זכרו שגוגל לוקחת המלצות מפייסבוק ומאתרים דומים ולכן חשוב מאוד שתגיבו בהם בצורה מושכלת ומכבדת. בנוסף, בקשו תמיד המלצות מהלקוחות שלכם, בכל דרך שאתם יכולים: פופ-אפ באתר האינטרנט שלכם, שלט בחנות, בקשה מילולית ועוד.
השתמשו ברשימות תפוצה
יש מי שחושבים שהמיילים מתו. זה לא לגמרי כך, ותלוי מאוד בקהל היעד שלכם, גילו וההרגלים שלו. בנו רשימת תפוצה איכותית והשתמשו בה בצורה שיטתית ומושכלת. אתם בהחלט יכולים להשתמש גם בקבוצות ווטסאפ לצורך פרסום לעסק שלכם ע"י הפצת מבצעים שונים או פרסום על אודות מוצרים חדשים, אבל בזהירות: במקומות כאלה אנשים רגישים יותר לפרסום 'קשה' ועלולים לחסום אתכם.