קידום אתרים end-to-end (מקיף – מקצה לקצה)
בעלי עסקים אשר מעוניינים לייצר חשיפה לעסק שלהם או לאתר האינטרנט של העסק, מנסים לקדם את עצמם בגוגל, בין אם זה באמצעות קידום אתרים ממומן ובין אם זה באמצעות קידום אורגני. זו השיטה הקלאסית של קידום באינטרנט.
לשם כך, הם דואגים לשכור מומחה בתחום של קידום אתרים, הוא מבצע מחקר מילים בשביל לבדוק באילו ביטויים צריך לקדם את העסק, באילו ביטויים העסק חלש, איפה ואיך משתלם לקדם אותו, וכך מתבצע תהליך של פרסום ושיווק העסק, דרך קידום האתר שלו בגוגל.
זה קידום אתרים בסיסי, שכן היום כל הנושא של פרסום ושיווק באינטרנט, בין אם זה לצורך פרסום העסק בכלל ובין אם זה לצורך פרסום האתר עצמו, זה הרבה מעבר לכך. זה עניין הרבה יותר מורכב שכולל הרבה יותר כלים משמעותיים, אשר יוצרים חשיפה רחבה, משמעותית ומגוונת יותר.
מקדמי אתרים, בוודאי כאלה שסיימו קורס קידום אתרים מקצועי, יודעים שעולם הקידום איננו מסתפק רק קידום אורגני או ממומן בגוגל. מי שבוחר להשתמש בכלים אלו בלבד, עלול להפסיד אפשרויות רבות ואיכותיות יותר לפרסום ומפסיד את הסיכוי להיחשף בפני גולשים שלא בהכרח מבלים בגוגל, אלא נניח יותר ברשתות חברתיות.
חשוב לציין עוד, שכל הנושא של פרסום ושיווק באינטרנט, ובוודאי כל הנושא של קידום, מבוסס על ניסוי וטעייה, מבוסס על בדיקות ותהליכים שכל הזמן מתבצעים, בשביל לוודא מה נכון ומה לא. כלומר, יש לבדוק כל הזמן מה לעשות, איך לעשות, מה יכול להפיק תוצאות איכותיות יותר ומה יכול להשיג את המטרות הסופיות של העסק בכלל ושל הקידום בפרט.
לפני שנסביר על האופציות השונות שקיימות בעולם הקידום, אלה שפועלות בצורה ישירה או בצורה עקיפה, כלומר, אלה שמשרתות את הפרסום והשיווק של העסק אך גם כאלה שיכולות לספק לו במה, פלטפורמה, ובמקביל לייצר תהליך אפקטיבי לקידום, נסביר בקצרה, מדוע משתלם לשכור מקדם אתרים מקצועי, כלומר, מדוע חשוב לשכור מקדם אתרים שלמד בקורס מקצועי ולא מישהו חסר ידע, חסר השכלה בתחום.
מה היתרונות של מקדם אתרים מקצועי
בגדול, אנחנו יכולים למצוא 2-3 סוגים של מקדמי אתרים, כאלה שעובדים כעצמאיים או כאלה שעובדים כשכירים בתחום. יש את המקדם שלמד קורס מקצועי, קיבל את ההכשרה ויכול לבצע את העבודה כפי שנדרש ממנו. יש את המקדם שלא למד בקורס, ופשוט מכיר את הנושא מתוך לימוד עצמי, ובמשך השנים הוא רכש ניסיון. כמו כן, אפשר למצוא מקדמים שלמדו תוך כדי תנועה, הם נשכרו לתפקיד וקיבלו את ההכשרה שלהם תוך כדי העבודה.
הדבר הנכון לעשות הוא לשכור מקדם אתרים מקצועי, מקדם אתרים שעבר קורס בתחום ויש לו את ההכשרה הנדרשת. אנחנו יכולים למצוא לכך סיבות שונות:
ראשית, במסגרת הקורס מקבלים את כל הכלים הנדרשים בשביל לקדם אתרים בצורה מקצועית, איכותית וטובה. כך עושים עבודה איכותית ויעילה.
שנית, הקורס מספק טכניקות ושיטות שלא תמיד מוכרות למי שלא למד במסלול מסודר, חלק מאותן טכניקות ושיטות, הן כאלה שהמרצים למדו או יצרו במהלך השנים, הם מביאים את זה מניסיונם.
שלישית, הקורס מספק תוכנית לימודים ברורה שאמורה להכיל את כל החומר בתחום, בכל היבט ובכל נושא. זה הרבה יותר הגיוני לעבוד כשיודעים בדיוק מה קיים בשטח ואיך אפשר להשתמש בזה.
ארבע, הקורס יוצר רשת חברתית, מקצועית שיכולה לעזור למקדם במהלך עבודתו, בין אם זה דרך המרצים ובין אם זה דרך הסטודנטים.
חמש, מי ששוכר מקדם אתרים שעבר קורס, יודע מה הוא מקבל, הוא יודע מהיכן קיבל את ההכשרה שלו. לא מדובר במישהו שמגיע אליו מבלי לדעת מאיפה הוא בא ועם איזה רקע.
קידום אתרים – יותר ממה שאנחנו יודעים
כאמור, קידום אתר באינטרנט לא נעשה היום אך ורק דרך גוגל, בין אם זה באופן ממומן או באופן אורגני. אלה אומנם השיטות הידועות, הנפוצות, אך הן בוודאי לא השיטות היחידות. אם רוצים להצליח, צריך לנצל את כל האופציות שקיימות באינטרנט, אפילו אם מדובר בשיטות פחות חזקות או כאלה שיכולות להביא לחשיפה מועטה באופן יחסי, ייתכן מאוד שעם הזמן החשיפה בפלטפורמה הזאת תגבר, ויכול להיות גם, שאותו קהל שנחשף לפלטפורמה הזאת, לא בהכרח נחשף לפלטפורמות אחרות.
דוגמא טובה לכך הן רשתות חברתיות. אנחנו מכירים את פייסבוק ואינסטגרם, אך כפי שאפשר להניח יש עוד רשתות חברתיות שאנחנו יכולים להשתמש בהן. חשוב להיות נוכח בכל רשת גדולה, אפילו אם זה לא בהכרח מוביל לקידום האתר באופן ישיר. למשל טוויטר, אפשר לשווק שם את העסק, גם אם לא בכל ציוץ מקדמים את האתר. המטרה היא לייצר נוכחות.
מדובר על רשתות חברתיות מאוד פעילות, רשתות חברתיות שהרבה מאוד גולשים משתמשים בהן, ולעיתים יותר מאשר באתרים רגילים. לכן צריך לייצר עמוד עסקי עם פרופיל משמעותי, לקדם פוסטים באופן ממומן, לנהל דיאלוג עם הלקוחות ועוד.
עסקים ובעלי מקצוע שרוצים לקדם את עצמם, צריכים גם להשתמש בפלטפורמה כמו יוטיוב. בעזרת סרטוני תדמית וסרטונים אחרים הם יכולים גם לייצר נוכחות ברשת, גם להוכיח "מקצועיות ומומחיות" בתחומם, ועל הדרך גם להוביל את הגולשים אל האתר שלהם. שם הם יוכלו לקבל עוד חומר מקצועי אך חשוב לא פחות, הם יוכלו לייצר דרך האתר קשר עם העסק או בעל המקצוע. וזו המטרה בסופו של דבר.
אופציה נוספת שאסור לשכוח, היא יצירת תכנים מקצועיים אשר יפורסמו באתרים בעלי משמעות ויופצו בתפוצה רחבה, אלה יכולים לספק תוכן רלוונטי וכמובן להוביל בצורה ישירה או עקיפה לאתר עצמו.