אחד השינויים המשמעותיים שיצר עולם האינטרנט, שינוי שהולך, מתפתח ומתעצם עם השנים, הוא היכולת של בתי עסק לעבוד מול לקוחות מכל העולם ללא גבולות. אפשר לראות בכך עוד שלב בהגשמת החזון שנוצר בתחילתו של עידן האינטרנט הציבורי, הפיכת העולם ל"כפר גלובלי קטן".
היום, בית עסק שפועל בתל אביב איננו מוגבל לספק מוצרים ושירותים רק לתושבי השכונה, העיר או גוש דן בכלל, אלא הוא יכול, בזכות האינטרנט, לספק מוצרים ושירותים גם לתושבים המתגוררים בחיפה, ירושלים, אילת. יתרה מזו, אם הוא ירצה ויעבוד נכון, הרי שהוא יוכל גם להציע מוצרים ושירותים ללקוחות המתגוררים בפריז, לונדון, ניו יורק או אבו דאבי. כך נוהגים מעצבי אופנה, מעצבי תכשיטים, חנויות אומנות, חנויות ספרים ועוד שלל רחב וגדול של בתי עסק ובעלי מקצוע.
בשביל שזה יתבצע כמו שצריך, בכל מקום בעולם, צריך ליהנות משירותי קידום אתרים מקצועי. אלו ניתנים על ידי חברות ומקדמים המתמחים בכך. אחד השירותים שאותן חברות ומקדמים אמורים לספק לבעלי עסקים ומקצוע המבקשים לספק מוצרים ושירותים בשוק הבינלאומי, הוא קידום אתרים בחו"ל.
על פניו, אין הבדל בין קידום אתרים מקצועי בישראל לבין קידום אתרים בחו"ל. שכן הכללים שחלים על מקדמי אתרים מבחינת גוגל, בארץ או בחו"ל הם דומים. יחד עם זאת, מקדמי אתרים שפועלים בחו"ל צריכים להתמחות בכך ולדעת כיצד לקדם את הלקוח שלהם, על פי תנאים ופרמטרים, בכל מדינה בה הוא מבקש לקבל חשיפה ולהגיע אל לקוחות מקומיים.
מה דורש קידום אתרים בחו"ל?
קידום אתרים בחו"ל מחייב מקדמי אתרים לבצע מספר דברים בשביל שהם יוכלו לספק את השירות הנכון ללקוחות שלהם.
ראשית, הם צריכים להכיר את השוק המקומי, לדעת איך הוא עובד, להכיר את המתחרים הפוטנציאליים, ביטויים פופולאריים ודברים אחרים שיכולים לעזור להם לבנות תוכנית קידום ולקדם את הלקוחות שלהם בצורה נכונה. בדיוק כפי שהם פועלים במסגרת קידום אתרים מקומי.
שנית, הם צריכים להכיר את הכלים שעומדים לרשותם. אתרים בהם ניתן לפרסם מאמרים, בלוגים, קבוצות ברשתות חברתיות ועוד. הם צריכים דעת עם מי נכון להם לשתף פעולה ואיך הם יכולים לשלב את הלקוח שלהם בפעילויות שונות שיזכו אותו בחשיפה.
שלישית, מאחר ועליהם לפנות אל גולשים מקומיים בשפתם, אזי שעליהם לייצר אתר בינלאומי ללקוח שלהם ועליהם לדעת כיצד לפנות אל הגולשים בצורה נכונה, מבחינת שפה וסגנון.
מדוע חשוב לבחור מקדם אתרים מקצועי עם ניסיון לחו"ל?
לא כל מקדם אתרים בישראל יכול ויודע לבצע קידום אתרים בחו"ל. זה דורש ידע, הבנה וניסיון. אם בעל עסק יפנה למקדם אתרים מקומי שמעולם לא התנסה בקידום אתרים בחו"ל, לא רק שהוא עלול לא לספק לו את התוצאות שהוא מייחל להן, הוא עלול לפגוע ביכולת שלו לקבל חשיפה.
לכן, מוטב לפנות לגורם מקצועי שהתנסה בכך בעבר, ביצע פרויקטים עבור לקוחות אחרים, יש לו שיתופי פעולה עם מקדמים מקומיים והוא יודע איך לגשת לעניין בצורה נכונה ומקצועית. רק כך הלקוח יוכל לראות ולקבל תוצאות.
אחלה כתבה