קידום מוצרים דרך אמזון
ישנן מגוון שיטות יעילות לשיווק / קידום מוצרים באינטרנט – קידום אורגני, קידום ממומן, רשתות חברתיות ועוד. עם זאת, ישנן שיטות פחות מוכרות שיכולות לסייע לנו בקידום המוצרים שלנו באינטרנט בצורה טובה ויעילה לא פחות. לדוגמה – קידום אורגני באמזון.
שאנחנו שומעים את המילה קידום אורגני, מיד עולה לנו המחשבה על קידום אתרים במנועי החיפוש כמו גוגל, בינג וכדומה. עם זאת, ביטוי זה גם רלוונטי מאוד עבור מנועי חיפוש פנימיים באתרי מסחר – לדוגמה אמזון, אשר מבוסס על אלגוריתם הנקרא A9.
אלגוריתם זה פותח על ידי אמזון ומטרתו היא להשפיע על מיקום המוצרים השונים באמזון על פי מילת המפתח שהגולש הקליד במנוע החיפוש. ממש כמו בגוגל.
קידום מוצרים – איך לקדם אתר באמזון?
שיווק מוצרים באמזון באמצעות קידום אורגני הוא אחד הפקטורים המרכזיים להצלחתן של חנויות רבות. ככל שנצליח למקם את האתר שלנו במיקומים יציבים יותר בתוצאות החיפוש הפנימיות של אמזון וכל ליהנות מתנועה אורגנית איכותית במיוחד לקהל לקוחות פוטנציאלי רב.
ממש כמו בגוגל
אז נכון שבכל אחד מערוצי השיווק – גוגל, פייסבוק ועכשיו גם אמזון כמו שהזכרנו כל אחד מהאלגוריתמים עובדים בצורה קצת שונה אבל בסופו של דבר לכולם יש את האינטרס הסופי – מתן התשובה הרלוונטית ביותר לחיפוש של הגולש.
אפשר לומר שמי שיודע לקדם אתר בגוגל (ובעיקר מי שעושה קידום אתרי וורדפרס לאתרים שלו ו/או של לקוחות שלו), יוכל להנות מהידע הזה לטובת קידום המוצר גם באמזון או בפייסבוק או בכל ערוץ פרסום אחר.
איך עושים את זה?
אז יש מספר כללים שחשוב לשים לב לגביהם שנוכל להיעזר בהם לטובת קידום מוצרים באינטרנט.
- מחקר מילות מפתח
בסופו של דבר זה הסוד של כל תהליך קידום – בין אם קידום אורגני ובין אם קידום ממומן. אם נדע לבחור את מילות המפתח הנכונות נוכל לנצל את כל המשאבים עבור מילות מפתח רלוונטיות. - שם המוצר / שם העמוד
אל תנסו להתחכם עם שם מפוצץ – קראו למוצר או לעמוד בשם אותו הוא מתאר – אם זה מוצר מסויים קראו לו בשם המוצר וכמובן תנסו לשלב את מילת המפתח המרכזית אותה אתם מקדמים.
אם זה עמוד שירות, בדיוק אותו הדבר.
- תמונה מקורית ואיכותית
באינטרנט, התמונות שלנו מוכרות עבורנו. תמונה איכותית וטובה תצליח לתפוס את עינו של הגולש, לשדר את האיכות והמסר הנכון אותו אנחנו רוצים להעביר. מומלץ לשלב מספר תמונות של המוצר
- תיאור מדוייק של המוצר
תארו את המוצר בדיוק כמו שהוא. תזכרו שבעולם האינטרנט אין ללקוח את האפשרות לשאול אתכם שאלות ולכן אתם צריכים לענות על כל השאלות שלו בעמוד המוצר.
אם יש מפרט טכני של המוצר – רשמו אותו.
איך המתחרים יכולים לעזור לנו?
כמו בכל עולם השיווק, תמיד טוב לקחת דוגמה והשראה מהמתחרים המובילים שלנו. איך הם הציגו את המוצר, מה הם רשמו, כמה הם רשמו וכדומה.
אם נדע להיעזר ולנתח את העמודים המקבילים של המתחרים שלנו נוכל להפיק מהם המון מידע שיסייע לנו לקידום המוצר שלנו. בהצלחה!