שיווק אפקטיבי בעולם הדיגיטל
המהפך הדיגיטלי שמתרחש בכל נושא שיווקי בשנים האחרונות, הוא זה שמכתיב את ההתנהלות העסקית. ההשפעה של שיווק דיגיטלי על סוגיו השונים היא עצומה בכל הרבדים של העשייה ושל הפרסום ולעיתים שוכחים שעד לפני כמה שנים עיקר הפרסום היה בפרינט ובערוצי הטלוויזיה. כדי ליישם הלכה למעשה את האופציות השונות של הפרסום בעידן החדש, קמו מקצועות יצירתיים שמעניקים את המעטפת שדרושה לכך. כך פועלים מעצבים גרפיים ומעצבים חזותיים אשר יוצרים מוצרי גרפיקה איכותיים וברמה גבוהה מאד, סרטונים ואנימציות אשר מקרבים את הקשר בין העסק לבין הלקוחות שלו. במאמר קצר זה נעסוק על קצה המזלג בכל הנוגע לעניין של שיווק אפקטיבי דיגיטלי.
אחת האופציות האפקטיביות ביותר של שיווק דיגיטלי היא בניית דפי נחיתה. מדובר בדפי פרסום בעלי מסרים קצרים וקולעים אשר מופנים אל הלקוחות. הם רואים את דפי הנחיתה ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק. אם המידע שמופיע בדף זה מסקרן אותם, הם עוברים לאתר האינטרנט המושקע ובו הם רואים את מלוא הנתונים, תכנים, מידע על הפעילות של החברה, אופציות של רכישת מוצרים וקטגוריות נוספות.
שיווק אפקטיבי דיגיטלי
המטרה של שיווק דיגיטלי היא לשפר את הפעילות של כל הנכסים הדיגיטליים של העסק ובעיקר של אתר האינטרנט. כדי להשיג תוצאה זו, מבצעים כמה וכמה פעולות ממוקדות. בשלב הראשון בונים אתר בטיב מעולה, או משדרגים באופן רוחבי את האתר הקיים. דואגים שיהיה זה אתר מעוצב, אשר הגולשים ייהנו מהשהייה בו ולכן הם יצללו לעומק ויעברו בין כל הקטגוריות הקיימות.
בשלב שני יבוצע קידום אורגני, כדי לקדם את מיקומו של אתר האינטרנט הספציפי במנוע החיפוש של גוגל. כאשר אתר אינטרנט מסוים היה ממוקם בעבר במקום ה – 20 בדף השני או השלישי של תחום העיסוק, כמות הגולשים החדשים שנכנסו לאתר זה בכל יום הייתה מינורית.
אך לעומת זאת כאשר מיקומו של האתר עולה והוא ממוקם באחד המקומות הראשונים, כמות הכניסות אליו היא עצומה. בדרך זו החברה זוכה לקהל נרחב שנחשף לפעילות שלה. כדי להגיע לאחד המקומות הראשונים הללו, מבצע מקדם האתרים אופטימיזציה באמצעות כמה פעולות מהותיות והתוצאות לא מאחרות להגיע.
קידום ממומן
אופציה מעולה נוספת של שיווק דיגיטלי היא שימוש בקידום ממומן. מסע פרסום זה מתבצע על פי תקציב שנקבע מראש. הייחוד של אפשרות זו היא שלאורך כל הקמפיין אפשר לבצע מדידות ולראות מהי האפקטיביות שלו. בהתאם לכך אפשר לבצע שינויים מידיים לכאן או לכאן, כדי לשפר את התוצאות.
פילוח של קהל היעד
אחד היתרונות של קידום ממומן הוא שיש אפשרות לעבוד בשיטה מתקדמת של שיווק דיגיטלי הכוללת פילוח קהל היעד. בהתאם למיקום גיאוגרפי, גיל, תחומי עניין ופרמטרים נוספים מגיעים לפלח השוק הרלוונטי ולכן ההודעות נשלחות אליו בלבד. זוהי עבודה יעילה ביותר ולכן מתוך כל מקבלי דף הנחיתה והפרסומים בגוגל וברשתות החברתיות המובילות, יש היענות רבה מאד לפרסומים השונים.