איך עובד שיווק באמצעות תוכן ולמה זה טוב?
נתחיל מהבשורה הטובה – שיווק באמצעות תוכן נתפס היום כאחת השיטות הטובות ביותר להביא תנועת גולשים איכותית (טראפיק) לאתר שלכם. יותר כניסות זה אומר יותר לידים (פניות של לקוחות פוטנציאלים), וזה אומר יותר סיכויים למכירות. אבל, שימו לב טוב – קידום אתרים ע"י שימוש בתוכן דורש השקעה רבה! במאמר זה ניתן 3 טיפים לשיווק וקידום איכותי באמצעות תוכן כמובן, משלושה כיוונים שונים: קידום אורגני בגוגל, קידום ברשתות חברתיות וקידום ע"י קמפיינים באתרי תוכן חדשותי שכולנו מכירים (כמו ynet, כלכליסט, mako ועוד). קדימה, יוצאים לדרך…
שימוש בתוכן לצורך קידום אורגני – SEO
קידום אורגני בגוגל, מה שמכונה SEO (- אופטימיזציה למנוע החיפוש), למעשה מושתת על קידום באמצעות תוכן. זה נכון שיש הרבה פעולות שצריך לבצע באתר בכדי שיהיה מותאם לקידום אורגני. אבל ברגע שכל נתוני הבסיס קיימים (כמו מהירות טעינת האתר, התאמת האתר למובייל, כותרות, תיאור עמודים, מטא-דאטה, קישורים פנימיים וכו'), למעשה רוב העובדה מתמקדת ביצירת תוכן. אגב, לאו דווקא תוכן שעולה לאתר עצמו, אלא גם אירוח של מאמרי תוכן באתרים אחרים (כמובן לפי כללים מוגדרים מראש). איזה כללים למשל? ראשית המאמר חייב להיות מקורי, להכיל לפחות 300 מילים, קישורים פנימיים, תמונות ועוד. אגב, כל הכללים הנ"ל הם קריטריונים שגוגל קבעה וכך היא גם מדרגת את איכות התוכן.
כתיבת תוכן הכרחית עבור קידום אורגני
מה עושים בפעול עם התוכן בכדי שיעזור לפעולת הקידום? אז כמו שכבר ציינתי חלק מהתוכן שכתבנו ישמש לצורך אירוח באתר תוכן אחר, כאשר בתוך המאמר יופיע קישור לאתר שלנו (זה יכול להיות בצורת קרדיט של הכותב או עם ביטוי מפתח שאנחנו מעוניינים לקדם). ישנם הרבה אתרים ופורטלי תוכן שמוכנים לפרסם אצלם מאמרי תוכן איכותיים תמורת קישור לאתר שלכם – זה נקרא "אירוח מאמרים". למשל האתר – מגזין משפטי מוכן לארח מאמרי תוכן בתחום המשפט ועריכת הדין. אם אתם מנסים לבצע פעולה של קידום אורגני לאתר בתחום של עריכת דין, פסיקות ומשפט, אתם בהחלט יכולים להגיש בקשה לאירוח מאמר איכותי שם. גילוי נאות, החברה שברשותי, מנהלת את האתר מגזין משפטי.
חלק אחר של מאמרים רצוי להעלות לאתר שלנו (לעמוד בלוג או כתבות), להוסיף קישור פנימי (כלומר לעמוד אחר באתר שלנו) עם ביטוי שאנחנו רוצים לקדם. לאחר מכן ניתן גם להשתמש במאמרים אלה לקידום באמצעות רשתות חברתיות, וזה בדיוק הנושא הבא שאנחנו הולכים לדבר עליו.
שיווק באמצעות תוכן ע"י שימוש ברשתות חברתיות
אז כתבתם מאמר / כתבת תוכן מעניינת באתר שלכם, והרבה מאוד אנשים ישמחו לקרוא אותה. מה עכשיו? משתפים, משתפים ועוד הפעם משתפים. לפני מספר חודשים פייסבוק פרסמה שהיא חצתה את גבולה ה-2 מיליארד משתמשים. למה אני מספר לכם את זה? מפני שפייסבוק, נכון להיום, היא אחת הפלטפורמות עם הכי הרבה תנועה וגולשים בעולם. אז נכון שצריך להילחם על השגת תשומת הלב (כי כמו שאתם מפרסמים תוכן עוד אלפי אנשים אחרים מפרסמים), אבל גם על הבעיה הזאת אפשר להתגבר אם יודעים כיצד לעשות זאת נכון. איך? כיתבו תוכן איכותי באמת, לא סתם כתבה שיווקית שרק מנסה "לדחוף ולמכור" מוצר מסויים. כתבו מאמר שיתן ערך אמיתי לגולש. למשל, אם אתם עורכי דין, חפשו נושא שלהרבה אנשים חסר ידע בו. כתבו מאמר מעניין בנושא, הוסיפו טיפים חשובים ושתפו אותו בפייסבוק שלכם. הרבה יותר מזמין לקרוא על נושא שחסר לנו בו ידע, מאשר פוסט בפייסבוק עם קישור לעמוד הבית שלכם או פרסום אחר של עצמכם. תחשבו בהגיון, למה שמישהו ירצה להיכנס סתם לעמוד הבית של עורך דין? (אפילו אם הוא צריך עורך דין). אם תפרסמו כתבת תוכן, בעלת ערך מעניין ורלוונטי לקורא, גולשים רבים ישמחו לקבל מידע חיוני בחינם ואתם תרוויחו תנועה איכותית לאתר שלכם. כמובן שככל שהכתבה תהיה מעניינת יותר, אקטואלית יותר, עם כותרת מושכת ורלוונטית לאנשים רבים, כך יגדלו הסיכויים שלכם לקבל כניסות רבות יותר לאתר שלכם. ועוד טיפ קטן – פייסבוק היא לגמרי לא הרשת החברתית היחידה בעולם. אולי היא בעלת כמות הגולשים הגדולה בעולם, אבל גם אינסטגרם, טוויטר, סנאפצ'אפ ועוד פלטפורמות אחרות יכולות להיות פלטפורמות טובות לביצוע של שיווק באמצעות תוכן.
מאמר שפרסמתי ב-2017 באתר ושיתפתי בפייסבוק. התוצאה: 44 גולשים חדשים שביקרו באתר שלי
שימוש בתוכן לצורך מיתוג באתרי חדשות מובילים (כמו ynet, כלכליסט, mako ועוד)
החלק הזה במאמר מתייחס לשיווק קצת יותר "אגרסיבי" (נקרא לזה ככה) ומבצעים אותו באמצעות קמפיינים ממומנים (בעיקר ע"י שירותים שמציעות חברות כדוגמת אווטבריין וטאבולה). בין אם שמעתם על אווטבריין וטאבולה ובין אם לא, רובכם נחשפתם לתוכן כזה כשאתם נכנסים לאתרי חדשות בארץ ובעולם. מכירים את החלק הזה באתרים שמופיע תחת כתרות כמו: "אולי יעניין אותך גם" / "למקרה שפספסתם" / "מרחבי הרשת" ועוד… מה זה בעצם? אלה למעשה פרסומות במסווה של כתבות תוכן, זה הכל. בשביל לבלבל את הגולשים עוד יותר, חלק מהכתבות הם אכן ידיעות חדשותיות וחלק מהן ממומנות. הכתבות האלה חייבות להיות בעלות ערך ואופי לא שיווקי בשביל לטשטש את הגבולות, אבל בסופו של דבר הם נועדו להכניס גולשים חדשים לאתר שלנו. כאמור אנשים אוהבים לצרוך תוכן איכותי ואם תשכילו לבנות קמפיין איכותי בעל כותרת מושכת ותוכן טוב, תוכלו לקבל הרבה מאוד תנועה לאתר שלכם. כפי שציינתי בכותרת הפסקה הזאת – כל אתרי התוכן המובילים בארץ (וגם בעולם) משתמשים בפלטפורמות כדוגמת אווטבריין וטאבולה ובעצם מקצות חלק מהאתר שלהם להצגת כתבות תוכן ממומנות. כל מה שצריך לעשות הוא להקים קמפיין שכזה ואתם תתחילו ליהנות מתנועה של אנשים שהגיעו לקרוא כתבות באתרי חדשות מובילים, ומשם הגולשים עשויים להמשיך לקרוא "כתבת תוכן" באתר שלכם.
איזור תוכן ממומן: "למקרה שפספספת" באתר מאקו
לסיכום, שימו לב – הכתבה הזאת היא דוגמה חיה לכל מה שניסית להסביר כאן. כתבתי מאמר / כתבה / פוסט (איך שלא תרצו לקרוא לזה) על נושא שמעניין לא מעט אנשים. המאמר הזה יכול לתת ערך ללא מעט אנשים שמחפשים תשובות בנושא של שיווק באמצעות תוכן איכותי. המאמר הזה עומד בכללים של גוגל דורשת (מעל 300 מילים, מקורי עם קישורים פנימיים וחיצוניים, כולל תמונות…). אני כמובן מתכוון לפרסם את המאמר הזה בעמוד הפייסבוק העסקי שלי בכדי להגיע לחשיפה גדולה יותר של אנשים. ויש סיכוי טוב שאני גם אצור עבורו קמפיין קטן באווטבריין או טאבולה.
אז זה הכל להפעם, אני מקווה שהצלחתי לתרום לכם לא מעט ידע בנושא של שיווק באמצעות תוכן עבור העסק שלכם. וכמו שאמרתי, זה אומנם דורש השקעה, אבל זה שווה – אז קדימה, צאו לדרך. בהצלחה!
*הערה חשובה – זה ברור ומובן שלא לכולם יש את הזמן להתעסק עם כתיבת תוכן, שיתוף, פרסום וקידום העסק של עצמם. אבל היי, בשביל זה אני כאן. זאת העבודה שלי ובזה אני מומחה. צריכים עזרה בקידום באמצעות תוכן? תתקשרו או תשאירו לי הודעה ונתחיל לעבוד יחד!
אשמח לשוחח עם נציג, אנו מתעניינים בקידום אורגני באמצעות תוכן
בשמחה דינה, מוזמנת ליצור איתנו קשר בטלפון: 054-7000018
או במייל: doronfogelmarketing@gmail.com