גם עסקים קטנים צריכים לדעת איך לשווק את עצמם
השנה האחרונה הגדילה משמעותית את הצורך של העסקים הקטנים לייצר נוכחות ברשת. אם בעבר הם יכולים היו להישען על תנועת הלקוחות, הרי שהיום ללא אתר אינטרנט, בהרבה מקרים, אין כדאיות כלכלית בהחזקת העסק. בנוסף, עסקים קטנים רבים הבינו את הפוטנציאל הגדול בשיווק און ליין ומינפו אותו ככל יכולתם. ברור לכולם שפתיחת אתר אינטרנט וגם בנייה מקצועית של אתר סחר מקוון לא מספיקות. כמו בכל עסק, יש צורך בפעולות שיווק יעילות כדי להגיע ללקוחות הפוטנציאליים.
לרוב בעלי העסקים הקטנים יש ידע מועט אם בכלל בשיווק העסק בצורה יעילה באינטרנטף ולכן מומלץ לשכור את שירותיו של משרד דיגיטל או של איש מקצוע בתחום קידום האתרים. אבל אנחנו פה עבור אלו שהחליטו בכל זאת לשווק בעצמם את האתר. אז מה האפשרויות המרכזיות הקיימות ואיך עושים זאת נכון? קבלו כמה טיפים ממקדמי אתרים מנוסים 😉
הכתבה בשיתוף אתר https://www.gemplan.co.il/
קידום אורגני בגוגל
עסקים קטנים ברשת נשענים במידה רבה על קידום אורגני בגוגל. ניתן כמובן לשכור חברה או איש מקצוע אשר מומחה ב- SEO, אבל אפשר גם לעבור קורס בסיסי בתחום או לקרוא מדריכים מהאינטרנט. הפעולות המרכזיות בעבודת הקידום האורגני הן:
- מחקר מילות מפתח – מה הלקוחות שלכם יחפשו בגוגל שיוביל אותם ישירות אליכם? כך למשל, אם העסק שלכם הוא נגריה בנהריה שמייצרת ריהוט בהתאמה אישית, ייתכן שמילות החיפוש הרלוונטיות אותן יקלידו הגולשים יהיו: "ריהוט בהתאמה אישית", "ריהוט מותאם", "ריהוט בהזמנה אישית בנהריה" וכיו"ב.
- אופטימיזצייה לאתר – לתכנים שבו, לעמודים, לתמונות ולסרטונים וכדומה.
- תוכן מעניין ובעל ערך – ככל שהאתר יכלול תוכן מעניין ורלוונטי שיכלול את מילות המפתח שהגדרתם, כך הסיכוי שהאתר יעלה בגוגל גבוה יותר. חשוב לבצע אופטימזציה לתכנים באתר.
- בניית קישורים לכתבות ומאמרים – שהם המפתח לדירוג הגבוה בגוגל.
- ניתוח ומדידת תוצאות
חשוב לציין בהקשר של קידום אורגני, שזהו קידום לאורך זמן ודורש השקעה לטווח רחוק. בעל העסק צריך לבחון היטב האם זה הכיוון שיכול להתאים עבורו.
קידום עסקים קטנים באמצעות קמפיין ממומן בגוגל
למי שיש תקציב שיווק גבוה יותר, יכול לקדם את האתר שלו ע"י מודעות במנוע החיפוש של גוגל. מחיר המודעה נקבע בהתאם לפרמטרים שונים שכוללת המודעה, כשהעיקרי ביניהם הוא מילות החיפוש שהכנסתם במודעה ורמת הפופולריות שלהן. חשוב לנתח ולמדוד את הביצועים ומומלץ לעשות זאת בעזרת מערכת גוגל אנליטיקס. גם כאן, כדאי קודם ללמוד את מערכת גוגל AdWords לפני שמפרסמים מודעות, כדי שהן יהיו אפקטיביות ככל האפשר.
שיווק ברשתות החברתיות
הרשתות החברתיות, ובעיקר פייסבוק ואינסטגרם, הן פלטפורמות משמעותיות לקידום עבור עסקים קטנים. ניתן לקדם תכנים מתוך הדף העסקי בצורה אורגנית או ממומנת וניתן גם ליצור קמפיין מודעות בתשלום. כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב בשיווק ברשתות החברתיות:
- בחירת הפלטפורמה היא תלויית קהל יעד והמוצרים שנרצה למכור. לצלם אירועים, למשל, כדאי להראות את עבודותיו באינסטגרם. ליועץ פנסיוני, לעומת זאת, כדאי לתת טיפים להתנהלות פנסיונית חכמה בעמוד הפייסבוק שלו.
- בחירת קהל היעד – בשפה המקצועית זה נקרא טרגוט. הגדרת הקהל שייחשף לקמפיין.
- יצירת תכנים מעניינים – אם הדף העסקי יכלול רק תכנים פרסומיים סביר להניח שהקהל לא יישאר נאמן ולא יהיה מעורב. כדי להגדיל את רמת המעורבות ואת הויראליות של התוכן, הוא חייב להיות מעניין ולתת ערך מוסף לקוראים.
- כמו בכל דבר בשיווק דיגיטלי – חשוב למדוד את הביצועים, לנתח אותם ולהשתפר כל הזמן.
אם התקציב העומד לרשותכם הוא נמוך, מומלץ להתמקד בקידומים אורגניים בגוגל ובפייסבוק, ע"י יצירת תכנים רבים ומעניינים והעלאת רמת המעורבות של הלקוחות בפעילות הדיגיטלית של העסק.