אם יש לכם עסק, מכוון או בעולם הפיסי, ואתם מוכרים מוצר או שירות, אתם חייבים להכיר את העובדות הבאות על שיווק דיגיטלי. הידע הזה ידרבן אתכם לפעול, ויעזור לכם לבצע את הבחירות החשובות ביותר להתפתחות העסק שלכם, מבלי להתמהמה ולאבד זמן יקר. סביר מאוד להניח כי המתחרים שלכם כבר מיישמים את הידע הזה, או לפחות בתהליך, וכדאי שתהיו צעד אחד קדימה.

1. כן, זה עובד – לא צריך לחשוש שאתם זורקים כסף לפח. זה חשש שעולה בדרך כלל מבורות בתחום, וזה קיים בעיקר, אך לא בבלעדיות, אצל בני דור ה-X וחלק מבני דור ה-Y אשר נולדו בתחילת שנות השמונים, אשר כיום הם חלק גדול מבעלי העסקים, אך הם לא גדלו לתוך האינטרנט והדיגיטל. חברים, תעברו את המחסום המנטלי, ותתקדמו לשיווק דיגיטלי.
2. זה יקר בהתחלה – אבל זה משתלם. אי אפשר להתחיל בזול. שיווק נכון בעולם המקוון דורש מעט יותר השקעה בהתחלה, אך עם הזמן ועם איסוף הנתונים ניתן לבצע שיפור אינסופי כמעט של העבודה, מה שמתבטא בירידה בהוצאות הפרסום, ועליה באחוזי ההמרה. במילים אחרות, משלמים פחות ומקבלים יותר לקוחות.
עד עכשיו התחממנו – הנה עוד כמה עובדות:
3. חובה שתהיה לכם רשימת תפוצה – המילים "רשימת תפוצה" לא חייבות לדבר על אימייל כמו שהיה "פעם", אלא כל אוסף של אנשי קשר שאפשר לשווק להם באופן ישיר. קבוצת פייסבוק, קבוצת וואטסאפ, וכיו"ב, וכן, גם רשימת דיוור.
4. אל תנסו לנהל את זה לבד – לחסוך כסף על ידי ניהול המדיה הדיגיטלית שלכם בעצמכם זה פשוט לא משתלם. לא משנה מה אתם מוכרים, כשאיש מקצוע שמתמחה בזה יעשה את זה עבורכם, זה ייצא יותר טוב, וכאן אי אפשר לזייף, זה פשוט לא משתלם בשום צורה.
5. אל תחכו ותדחו – מסיבות פסיכולוגיות נטו, אנו, בני האדם, כולל אתם בעלי העסקים, נוטים לדחות את מה שמרתיע אותנו, לדחות ולדחות. יש לזה הגדרה פסיכולוגית שלמה, אבל לא ניכנס אליה. מספיק שנגיד לכם בצורה הישירה ביותר: הזמן הטוב ביותר להתחיל הוא עכשיו, אפילו אם עוד אין לכם אתר. יש הכנות, תוכניות וכו’, אז תהיו מוכנים בזמן לרגע של יריית הפתיחה.
איזה סוג של שיווק דיגיטלי מתאים לעסק שלי?
6. עשו סיעור מוחות עם המומחים – כיום ערוצי השיווק הדיגיטלי רבים ומגוונים. לכל קבוצת גיל ותחום יש ערוצים שמתאימים לה יותר ופחות, כך שברגע שמבצעים ניתוח שוק אמיתי ובונים את הפרופיל של הלקוח המושלם, איש מקצוע יוכל לעזור לכם להבין איפה הכי טוב להשקיע את מאמצי השיווק שלכם.
7. תהיו עם היד על הדופק – שיווק דיגיטלי זה לא "זבנג וגמרנו". זה תהליך מתמיד של למידה ושיפור, אז תהיו כל הזמן בקשר עם מי שעושה לכם את השיווק.