ניהול מוניטין דיגיטלי
כל אחד רוצה שיראו אותו באור חיובי, מחמיא ויפה. ומה שנכון עבורנו בחיי היום יום נכון גם עבור העסק שלנו. אם שמתם לב שתחת השם שלכם (אם אתם סלבריטאים) או תחת שם העסק שלכם יש מידע שלילי ולא מחמיא, אפשר לבצע ברשת ניהול מוניטין. נסביר מה זה אומר ולמה זה כל כך חשוב.
לשמור את הלקוחות אתכם
מדוע בעצם צריך לנהל מוניטין? אם פעם שמועות באו ושמועות הלכו, לאינטרנט יש זיכרון ארוך. אין גבול לפרק הזמן שבו פרסומים, ביקורות, הערות וחוות דעת נשמרות במרחב הדיגיטלי. אם אתם לא יודעים ומה כתוב עליכם באינטרנט ואם אתם לא מבצעים ניהול מוניטין ברשת, קחו בחשבון שהלקוחות שלכם דווקא יודעים. מוניטין שלילי, כלומר פרסומים רעים ומזיקים, אולי לא ישפיעו על כל הלקוחות אבל הרבה מהלקוחות יושפעו מזה. ולא מדובר רק על לקוחות חדשים שלא יגיעו אליכם אלא גם על לקוחות קיימים שעלולים לנטוש. אם חשוב לכם לשמור את הלקוחות אתכם, אם אתם רוצים שימשיכו להעריך אתכם, לכבד אתכם ולהאמין בכם, חשוב לכם לדעת כי ניהול מוניטין מקצועי זה דבר מקובל מאוד במרחב הדיגיטלי.
לסלק אזכורים רעים ומזיקים
לניהול המוניטין יש היבטים מגוונים. בין היתר, הדבר מצריך לא מעט מחקר והתעדכנות בכל האזכורים הקיימים אודותיכם. דבר נוסף שאליו שואפים הוא לסלק את כל אותם אזכורים רעים ומזיקים. במידת האפשר, ניתן גם לנסות למנוע מהם להופיע במקרים מסוימים אך לא תמיד זה אפשרי. לדוגמא, אם לקוח נתן ביקורת רעה למסעדה, המסעדה יכולה להעניק לו שובר הנחה או הטבה אחרת, על מנת שהלקוח ישנה את דעתו ויעדכן את הביקורת. אבל לא בכל מקרה זה עובד. אם העסק שלכם (או אתם) מופיעים בהקשר שלילי, בניהול המוניטין ניתן לדחוק את האזכורים הללו למקום שבו לא יהיה להם כמעט אפקט. אפשר לומר שזו פעולה הפוכה לקידום בגוגל (להרחבה בנושא של קידום אתרים, קראו את המאמר הבא: קידום אתרי וורדפרס). אם אתם העסק שלכם אתם רוצים בדף הראשון בגוגל בהתאם למילות חיפוש מסוימות, את האזכורים המזיקים אתם רוצים בדפים לא מרכזיים תחת תוצאות חיפוש שונות. שם, האזכורים לא יזכו לתהודה והמוניטין משתפר ומתחזק.
לחזק אזכורים חיוביים וטובים
מלבד סילוק של אזכורים רעים ומזיקים, בניהול מוניטין טוב לשאוף לחזק אזכורים חיוביים. כלומר, מלבד דחיפה למקום נידח של היבטים לא מחמיאים, דואגים למלא את האינטרנט במידע חיובי, טוב או לפעמים ניטראלי. מידע ניטרלי יכול להיות למשל מאמר ביקורת של בעל העסק, על סרט שצפה בו. מידע חיובי ומועיל יהיה מאמר מטעם בעל העסק או פרסום מטעמו, לגבי טיפים מקצועיים או תכנים מועילים בתחום עיסוקו המקצועי. על מנת לחזק מוניטין, מומלץ לפנות לחברת פרסום דיגיטלי, שבה יודעים להביא את התוצאות הרצויות, בצורה יעילה ומהירה.