חשיבות העיצוב באתר
התחרות במנועי החיפוש מתגברת מיום ליום עם הופעתם של אתרים חדשים ועל רקע שינויים תכופים באלגוריתם.
הופעה בדירוג גבוה קריטית להצלחה של אתר ושל חברה או מותג, במיוחד אם מדובר באתר סחר אלקטרוני ולכן, יש להשקיע בקידום אתר מקצועי. לצד אופטימיזציה שיש לבצע באתר בשל השינויים התכופים, חשוב מאוד לתכנן ולהקפיד על נראות האתר – העיצוב שלו. חשיבות העיצוב משפיעה רבות על מה שנקא – "יחס המרות" באתר.
עיצוב אתר הוא חלק בלתי נפרד מהפיכת אתרים לידידותיים עבור מנועי החיפוש, כדי שיוכלו להיסרק בצורה יעילה ולהביא תעבורה גבוהה. כיום, עם המעבר לעיצוב רספונסיבי, חשוב במיוחד שהאתר ייטען במהירות ויעלה היטב בכל סוג של מכשיר.
לפניכם דגשים חשובים בכל הנוגע לעיצוב אתר והשפעתו על דירוג וקידום האתר במנועי החיפוש, חוויית המשתמש UI/UX ועוד טיפים בנושא.
אפיון אתר לניווט נוח
אסטרטגיית עיצוב לקידום אתר היא חלק מהתכנון לפני עיצוב האתר ומדובר בסוג של "אדריכלות" אתר. יש לשים לב למסע הלקוח בתוך האתר כך שיהיה לו קל להתמצא באתר עצמו, שהניווט יהיה ברור ובעיקר – אינטואיטיבי, שהקטגוריות בולטות, שתהיה מפת אתר עבור המשתמש.
מצד אחד, חשוב לשמור על המיתוג והשפה האחידה המזוהה עם העסק ומצד שני, להקפיד שהטקסט יהיה ברור על גבי הרקע, הפונטים קלים לקריאה, הבאנרים לא משתלטים יתר על המידה.
במקרים רבים יהיה צורך לוותר על אלמנטים שמכבידים ומעמיסים על האתר הן על העין המתבוננת והן מעמיסים גם על זמני הטעינה. זו הסיבה שאתרי פלאש כמעט ירדו מהפרק – היום העיצוב הוא HTML או CSS. כנ"ל תמונות כבדות שיכולות לפגוע בקידום האתר ואם אגב בתמונות עסקינן, לא לשכוח להוסיף תגי ALT לשמות הקבצים. זכרו – צריך שכל האלמנטים החזותיים יהיו ניתנים לגילוי על ידי מנועי החיפוש ומכאן הגיבוי של טקסטים.
חשיבות העיצוב בעניין חוויית משתמש בנייד
אי אפשר להתווכח עם זה שרוב המשתמשים היום מבצעים חיפוש באמצעות הנייד ומכאן החשיבות הגבוהה של העלאת האתר במובייל בדרך הטובה ביותר. עיצוב רספונסיבי שמאפשר לאתר להתאים את עצמו לרזולוציה ולסוג המכשיר או בניית גרסה מיוחדת למובייל, כך שהעיצוב יהיה קל לקריאה, ייטען במהרה, המעבר ממקום למקום יהיה פשוט וידידותי למשתמש.
עצבו מראש את האתר כך שפריסת הדף תהיה נוחה גם במובייל ושימו לב במיוחד לאלמנטים כמו תמונות וסרטונים וכיצד הם נפתחים במובייל.
ומה עם נגישות?
חשיבות העיצוב נוגעת כמובן גם לעניין הנגישות האתר. נגישות היום היא קריטית להצלחה בקידום אתר ויש לשים לב שהאתר עברה הנגשה מלאה שבאה לידי ביטוי בעיצוב ובאופציות השונות המאפשרות את ההנגשה המקסימלית. חשוב שהאתר יהיה בעל הנגשה לבעלי לקויות ראייה ולבעלי מוגבלות פיזית ויעמוד בקריטריונים של חוק הנגשת אתרי אינטרנט.
טיפים נוספים לעיצוב למען קידום אורגני
לכל הפריטים החיוניים עבור מנועי החיפוש יש גם את מעורבות המשתמש וחשוב שהעיצוב יהיה אטרקטיבי עבורו, כדי למנוע נטישת משתמשים. ראשית, עיצוב שעונה על הציפיות שלו מאותו סוג עסק. שנית, עיצוב נעים לעין שמאפשר גלישה ארוכה על אחת כמה וכמה באתרי תוכן. באתרי סחר אלקטרוני הדגש יהיה על תמונות ברורות של המוצרים, אפשרויות למשחק והגדלת תמונת המוצר, מפרט טכני וכן ניווט נוח ואיסוף הפריט לסל הקניות ומשם – לרכישתו. קידום אתרי וורדפרס שלא יעוצבו כראוי יקשו מאוד על הצלחת הקידום – שבסופו של דבר צריכה להיות מתורגמת למכירות ו/או פניות (מה שמכונה – לידים).
השתמשו בתמונות רלבנטיות ואטרקטיביות, צמצמו ככל שניתן את השימוש בחלונות קופצים (פופ אפ) ואם ישנם על מנת לעדכן את הגולשים בדקו שהם אינם פוגעים בקידום האתר או בטעינת האתר. תוכלו להעביר מסרים באמצעות אינפוגרפיקה ואל תשכחו כל פעם מחדש, לבצע אופטימיזציה ולבחון כיצד העיצוב משפיע על הדירוג שלכם במנועי החיפוש.