ניהול מוניטין
תוצאות חיפוש שליליות בגוגל הן רעות לתדמית שלכם, כדי לטפל בהן יש לדחוק את התוצאות השליליות באמצעות ניהול מוניטין. איך מופיעות תוצאות רעות בגוגל? למה מוניטין שלילי בגוגל מסוכן לעסקים ואנשי ציבור? האם אפשר למחוק תוצאות מגוגל? וכיצד מבצעים ניהול מוניטין?
אתגר ניהול מוניטין: תוצאות חיפוש שליליות בגוגל
אחד האתגרים הבולטים בעולם ניהול מוניטין הוא תוצאות חיפוש שליליות בגוגל, תוצאות אלו אינן מופיעות יש מאין ומופיעות בתוצאות מנוע החיפוש של גוגל לאחר סריקת אתרי האינטרנט המכילים את ערך הביטוי אותו הגולשים חיפשו.
ערך הביטוי יכול להיות שם העסק/חברה, שם איש הציבור, בעליה של חברה, מנהל בכיר בחברה ציבורית או פרטית וכל גורם אחר המחפש את שירותי ניהול מוניטין.
האדם המחפש הוא לקוח או אוהד עתידי שלכם, המטרה שלכם היא להציג מוניטין חיובי לעסק, תוצאות חיפוש שליליות הופכות את המוניטין שלכם ממוניטין משעמם/אפור או מוניטין חיובי למוניטין שלילי ומזיק.
תוצאות חיפוש שליליות יופיעו לאחר שגוגל יסרוק כתבות שליליות עם שמכם, פסקי דין עם שמכם כנתבעים או תובעים, ביקורות שליליות באתרי החדשות והתוכן עם שמכם המופיע במאמר, סרטונים שליליים, תמונות לא מחמיאות, פוסטים ובלוגים נגטיביים ואזכורים שליליים נוספים שייצרו מחשבות וקונוטציות שליליות בקרב הגולשים המחפשים את שמכם באינטרנט.
מוניטין שלילי רע לעסקים ואנשי ציבור, מצב כזה אין להזניח ועל מומחה לניהול מוניטין להשתמש בכלים שיווקיים מתקדמים ומגוונים כדי להתאים תכנית שיווקית עבור כל עסק וכל גורם המתמודד עם מוניטין שלילי הרסני הפוגע בתדמית של העסק, עלול לפגוע בהכנסות בסיכוי גבוה ולעיתים במוניטין שלילי קיצוני לפגוע בצורה קשה עד כדי קריסה.
מחיקת תוצאות חיפוש מגוגל – האם זה אפשרי?
אחת התהיות שעולות בראש כל עסק או אדם שנחשף לתוצאות חיפוש שליליות היא "איך אפשר למחוק תוצאות חיפוש מגוגל" כדי לשפר ולתקן תדמית שלילית בגוגל. מחיקת תוצאות שליליות מגוגל אינה דבר שבשגרה ולרוב אפשרית רק במקרים העוברים על מדניות גוגל או פסק דין המחייב את גוגל למחוק תוצאת חיפוש. אפשרות נוספות היא לפנות לבעל האתר לבקשת למחיקה ולרוב מחיקה זו, אם נענית בחיוב, מבוצעת באתרי פסקי דין.
דוחקים את התוצאות השליליות
תחום של ניהול מוניטין מתרכז סביב דחיקת תכנים לא רצויים ותכנים שליליים, יצירת תכנים חיוביים מותאמים לכל עסק ולכל גורם הפונה לשירותי ניהול מוניטין והעלאתם למקום כמה שיותר גבוה בגוגל המאפשר דחיקת התכנים שאינם רצויים אל העמודים האחוריים של גוגל.
באמצעות ניהול מוניטין כל עסק או אדם יוכל לבחור את התדמית הרצויה עבורו, בהתאם לצרכים העסקיים והציבוריים.
הטיפול במוניטין שלילי לא מתאים לכל אדם ולכל איש שיווק דיגיטלי אלא מחייב טיפול של מומחה ניהול מוניטין, דחיקת אזכורים אינה פשוטה ומצריכה כלים מותאמים וניסיון רב כדי להצליח לדחוק גם את האזכורים מהאתרים הגדולים.