מה מייחד קידום אתרי וורדפרס מקידום אתרים אחרים?
ראשית חשוב להבין את היתרון המשמעותי ביותר שיש לאתר וורדפרס על פני פלטפורמות אחרות שעליהן ניתן לבנות אתרים, וזה – בשתי מילים: "קוד פתוח". אתרים שמבוססים על פלטפורמת וורדפרס מאוד גמישים מבחינת מבנה המערכת, הרכיבים שלה והתוספים שניתן להתקין על גביה. הגמישות הזאת תורמת גם למקדם האתרים שבפועל מקדם את אתר הלקוח שלו, וגם לבעל האתר עצמו, שאינו "כבול" לחברת קידום או למערכת סגורה שעלולה לפגוע בהופעת האתר שלו בתוצאות החיפוש בגוגל. אומנם קידום אתרי וורדפרס אינו דבר פשוט, אך בהחלט נקודת הפתיחה של אתר הבנוי על מערכת זו, מהווה יתרון על פני קידום אתרים במערכות אחרות.
המותג המוביל לבניית אתרים – וורדפרס
נכון להיום, וורדפרס הינה הפלטפורמה עם מספר המשתמשים הגדול בעולם. כל אתר שלישי בעולם (לא בארץ, בעולם) בנוי על מערכת וורדפרס! זה נתון מדהים שממחיש עד כמה המערכת הזו אמינה ומועדפת על בוני אתרים. כפי שציינתי בפסקה הקודמת, היתרון המרכזי מבחינת קידום אתרי וורדפרס הינו הגמישות והגישה הרחבה לאפשרויות הקידום. יחד עם זאת חשוב להבין שאם ברצונכם להופיע במיקומים טובים במנוע החיפוש של גוגל, זה ממש לא מספיק לבנות אתר וורדפרס. זו ככל הנראה התשתית הטובה ביותר, אבל עכשיו צריך להתחיל "לבנות את הבניין"!
באיזה סוג קידום היתרון של אתר וורדפרס בא לידי ביטוי?
קידום אתרים בגוגל מתחלק לשתי אפשרויות מרכזיות: קידום אורגני (SEO) וקידום ממומן. במקרה של קידום אתרי וורדפרס היתרון בא לידי ביטוי בעיקר בסוג הקידום האורגני. למה? מפני שקידום אורגני מבוסס על תוכן והרבה תוכן. התוכן הזה שבאמצעותו מקדמים את האתר, צריך להכיל תגיות, טייטלים, מאטה-דסקריפן ועוד מיני "קללות" ומונחים מקצועיים מתחום עולם קידום האתרים. כל החלק של הטמעת התוכן באתר (בצורה שתהיה אופטימלית למָנוע החיפוש), דורש מערכת שתומכת בתהליך. בכל מה שנוגע לקידום ממומן, הצורך במערכת ניהול התוכן של האתר היא שולית מאוד וברוב המקרים דורשת התערבות פשוטה וחד פעמית. לכן, בכל מה שנוגע לקידום ממומן, אין למערכת וורדפרס יתרון משמעותי על פני המערכות המתחרות. ובקידום אורגני? כאמור יש ויש – יתרון בולט מאוד!
קידום אתרי וורדפרס מ-0 ל-100
חשוב לדעת – למעשה קידום אורגני של אתר וורדפרס אינו שונה מתהליך קידום של אתר אחר. השיטה אותה שיטה ותהליך הוא אותו תהליך. בקווים מאוד כללים התהליך הוא כזה:
- חקר מילות מפתח וחקר מתחרים
- אופטימיזציה של עמודי הקידום באתר – מה שמוכנה on-page בשפה המקצועית
- חיבור האתר למערכות בקרה, הגשת מפת אתר ואינדוקס האתר
- יצירת הפניות וקישורים מאתרים שונים לאתר הלקוח – מה שמוכנה off-page בשפה המקצועית
- תהליך בקרה וניטור של האתר הכולל חיזוק מילות המפתח בהתאם לשינויים בשטח
במידה וכל תהליך הקידום מתנהל באופן רציף ואיכותי הסיכויים שאתר שלכם יקודם באופן מהיר על פני המתחרים – גבוה. לצורך העניין, אם ניקח שני אתרים בעלי נושא ותכנים דומים, עם מילות מפתח לקידום זהות ששניהם מקדמים את האתר באותה האיכות ושאחד מהם וורדפרס והמתחרה עובד על פלטפורמה אחרת – ככל הנראה, אתר הוורדפרס יופיע בתוצאות טובות יותר מן המתחרה!
לקדם ולראות תוצאות בפועל
לסיכום, בחרתם בוורדפרס כמערכת שעליה בנוי האתר שלכם? ככל הנראה שעשיתם צעד חכם שיכול להועיל מאוד אם בכוונתכם לקדם אותו באופן אורגני. יחד עם זאת קידום אתרי וורדפרס לא קורה מעצמו, מרגע סיום בניית האתר יש לבצע פעולות מקצועיות שיגרמו לאתר להתקדם בתוצאות החיפוש בגוגל ולהגיע למקומות ראשונים. וורדפרס מהווה תשתית מעולה לקידום וזה צעד ראשון וחשוב, אך אינו מספיק. תהליך קידום האתר באופן אורגני, הינו תהליך ארוך רציף ומתמשך לאורך זמן – חשוב לבצע אותו באופן מקצועי ואיכותי בשביל לראות את התוצאות בפועל. אין קסמים בעולם הקידום, יש עבודה קשה ומקצועית!