יש אנשים שמנהלים עמוד עסקי בפייסבוק ומה שהכי חשוב להם זה כמות הלייקים והעוקבים בעמוד. לעומתם יש אנשים שבכלל לא מבינים את הצורך בעמוד עסקי עם או בלי עוקבים בכלל. כמו במרבית המקרים בחיים – האמת נמצאת איפשהו באמצע. ראשית בואו נדייק לגבי כותרת המאמר: חשיבות כמות העוקבים / לייקים משתנה בהתאם לסוג העסק! לדעתי, אין עסק שלא צריך בכלל עוקבים, אבל כל עסק חייב לשאול את עצמו את שתי השאלות הבאות:
- מה אני מנסה להשיג באמצעות הדף העסקי שלי?
- מה אני מצפה מהעוקבים שלי בעמוד?
אז למה בכלל צריך עוקבים בעמוד העסקי?
אחת הסיבות העיקריות לצירוף עוקבים לעמוד העסקי, היא כמובן יצירת קהילה של אנשים שמתעניינת במוצר או בשירות שאנחנו נותנים. באמצעות חשיפה לתכנים ומסרים שאנחנו רוצים להעביר ללקוחות שלנו, אנחנו שומרים על קשר עם הלקוחות הקיימים שלנו ולקוחות פוטנציאלים. העוקבים בעמוד העסקי מתעדכנים בפעילות העסקית שלנו באמצעות הפוסטים שאנחנו מפרסמים בעמוד. בין אם זה מאמרים שאנחנו רוצים שהם יחשפו אליהם, מבצעים שאנחנו עושים בבית העסק, או כל פעולה שיווקית אחרת.
חשוב לציין שפעם, כשפייסבוק רק "המציאה" את העמודים העסקים, החשיפה של העוקבים לפוסטים היתה בערך 90% מכמות העוקבים בדף. היום המצב ממש לא ככה – היום פייסבוק הורידה במכוון את אחוזי החשיפה עד לרמה של – 5% מסך כל העוקבים בעמוד!! למה? פשוט בשביל שתעשו קידום ממומן בפייסבוק ע"י שימוש במנוע הפרסום שלה ושהיא תרוויח מכם קצת כסף… בכל זאת צוקרברג צריך להתפרנס איכשהו לא? אני מבטיח להרחיב על נושא החשיפה של פוסטים במאמר נפרד שעוד אכתוב…
מקור תמונה: אתר פייבסוק לעסקים
מי צריך עוקבים ומי לא?
כאמור, כולם צריכים עמוד עסקי עם עוקבים, אבל לא לכולם זה נחוץ באותה המידה. בואו נניח שיש לכם עסק של צימרים. כמה לקוחות חוזרים לדעתכם יהיו לכם לצימר? כנראה שמשהו בסביבות 1% מסך כל הלקוחות שביקרו בצימר? אולי אפילו פחות מכך… רוב האנשים אוהבים לגוון וללכת בכל פעם לצימר אחר. וגם אם יחזרו אליכם, כנראה שזה לא יהיה יותר מפעם בשנה! צימרים היא דוגמה לסוג עסק שפחות "נשען" על לקוחות חוזרים, אלא יותר על לקוחות חדשים. האם לדעתכם שווה לעסק שכזה ליצור קהילות עוקבים שתתעדכן במבצעים ובתמונות שיפוץ של הצימר? הרי גם אם יפרסמו שם מבצע, סביר להניח שהוא לא יהיה רלוונטי ללקוחות שכבר בילו בצימר הזה… לעסקים בעלי צימרים יותר מתאימה פעולה של קידום ממומן בפייסבוק בכדי לפנות ולהגיע לקהלים חדשים. לעומת זאת בית קפה, זו דוגמה קלאסית לעסק שחייב כמות עוקבים כמה שיותר גדולה. עדכון הלקוחות על מבצעים, תפריט חדש, שירות משלוחים, בהחלט יכול לרענן את הזכרון של לקוחות שהיו בבית הקפה, ולגרום להם לשוב ולבקר בו.
ולמה בכל זאת כל עסק צריך שיהיה לו עמוד פייסבוק עסקי?
ראשית, מיתוג. פעם כל בית עסק שמכבד את עצמו ורצה לעשות רושם של עסק רציני, הקים אתר אינטרנט. היום זה כבר לא מספיק. מי שאין לו עמוד עסקי נתפס כעסק מיושן. אנשים מחפשים לראות שיש לכם גם עמוד פייסבוק, שתציגו בו תמונות ותכנים נוספים מעבר למה שקיים באתר. שנית, עמוד עסקי הוא אמצעי לתקשורת רציפה עם הלקוחות. ניתן באמצעות תגובות והודעות אישיות לנהל תקשורת עם הלקוחות שלכם. גם למספר העוקבים יש חשיבות, עמוד עסקי עם 40 עוקבים נראה "עלוב" בלי הרבה לקוחות שאוהבים את העסק. זאת סיבה נוספת שכדאי שיהיו לכם לגייס לפחות מאות בודדות של עוקבים בעמוד העסקי.
לסיכום
כל עסק צריך עוקבים לעמוד העסקי שלו, אבל צריך לבחון טוב מהי מטרת צירוף העוקבים לעמוד העסקי. סתם לצרף עוקבים לעמוד ולפרסם פוסטים זו לא ממש דרך יעילה לקידום העסק. חשוב לבנות אסטרטגיה נכונה לקידום העסק ברשתות החברתיות וגם בערוצים נוספים. צריכים עזרה מקצועית בקידום העסק שלכם? צרו איתי קשר